Stabilní a mobilní páteř SM – systém, MUDr. R. Smíšek

Bolí vás záda? Rozsah vašeho pohybu je omezený, či bolestivý? Trpíte často bolestí hlavy? Máte bolesti v ramenním či kyčelním koubu. Selhala jakákoli tradiční léčba pohybového aparátu?

Zkuste si zacvičit s elastickým lanem, cvičení nejenom pro páteř. SM - systém je vysoce účinný pohybový program, který pracuje a využívá spirální stabilizace páteře. Spirální stabilizaci zajišťují spirální svalové řetězce. Svaly jsou v celém těle propojeny do řetězců! Spirálních a vertikálních. Ty se střídají při stabilizaci těla v klidových a dynamických polohách. Jakmile dojde k poruše této funkce, dojde ke svalové destabilitě, která dá o sobě vědět, v podobě povolených svalů bříšních, hýžďových, vytaženými rameny nahoru a vpřed, časem se ozve i bolest...

Co se stalo? Přestaly fungovat svaly spirálních řetězců a jejich funkci přebraly svaly řetězců vertikálních. Proto hlavním cílem cvičení je aktivace spirální stabilizace, kterou aktivujeme optimálním pohybem lopatky. V těle vzniká síla směrem vzhůru, která odlehčuje tlak na meziobratlové ploténky a klouby, čímž umožňuje jejich výživu, regeneraci i léčbu! Vzniká spirálně stabilizovaný pohyb.

Spirální stabilizace je:
  • protažení celého těla vzhůru
  • intenzivní posílení šikmých břišních svalů, aktivovaných pohybem paže a lopatky v osovém postavení těla, toto je přirozená aktivace břišních svalů, břišní stěna se pohybuje dovnitř, obvod pasu se zmenšuje.
  • vysoce efektivní aktivní strečink
  • možnost léčit nemoci páteře, u kterých dosavadní léčba selhala
  • stabilní chůze
  • kondiční trénink a regenerace vrcholových sportovců

Cvičení SMS odstraňuje místní i celkové příčiny bolestí zad současně! Cvičení je vhodné pro všechny věkové kategorie.

Žáci, studenti - u této věkové kategorie je cílem cvičení regenerace po dlouhém sezení ve škole. Je tedy vhodné jako prevence vzniku: hyperkyfózy, hyperlordózy, Mb. Scheuermann, idiopatické skoliózy u dětí.

Sporotvci - mohou využít tohto cvičení jako velice efektivní strečink, jako regenerační cvičení po tréninku a jednostranné zátěži. Aktivita stabilizačních svalů zlepší cit pro rovnováhu, ochrání páteř a velké klouby před přetížením při jednostranné zátěži u sportovců, pohyb je optimální, dojde ke zvýšení výkonu.

Střední věk - cvičení nám pomůže obnovit svalovou rovnováhu, protáhne svaly, prokrví, prohřeje a uvolní napětí, jež je hlavním důvodem bolesti. Svalům vynahradíme dlouhé sezení u počítačů či za volantem auta a připravíme ho tak na dávku rekreačního sportu. Cvičení nás zbaví pocitu napětí a bolesti.

Senioři - i tato věková skupina hravě zvládá toto cvičení, které má za cíl umožnit seniorům bezbolestný pohyb a chůzi, tak aby i ve stáří byli aktivní a soběstační.

Ke cvičení se používá elastické lano. Cvičení se snadno každý naučí, protože využívá přirozené koordinace pohybu člověka při chůzi.

Formu cvičení si můžete zvolit dle svých potřeb. Individuální lekce/dle časových možností klienta, či forma komerční v podobě uzavřených kurzů. Kurzy jsou rozděleny na začátečníky a pokročilé. Nepochybně je ovšem důležité získané dovednosti praktikovat doma. A to pravidelně.


Cvičení SM-systém pro rodiče s dětmi

Dlouhé sezení ve škole, nedostek přirozeného pohybu, nebo naopak jednostranné sportovní aktivity se stále častěji podílejí na vzniku svalových dysbalancí a bolesti zad u našich děti.

Co se přináší dlouhé sezení?
  • chabé držení těla

  • svalová dysbalance v pletenci ramenním a pánevním s flekčním vzorem / tendence k ohnutí/

  • přetížení zad a šíje, oslabení šikmých břišních svalů

  • porucha koordinace chůze

Co nabízí pravidelné cvičení metodou SM-systém?
  • vyrovnané držžení těla = zdravá páteř

  • svalovou rovnováhu se zdůrazněním extenčních natahovacích cviků

  • relaxace zad a šíje, posílení šikmých břišních a hýžďových svalů

  • koordinovaná chůze

CVičení SM-systému můžžeme chápat jako:
  • kompenzaci, regeneraci po dlouhém sezení či zatힾení pohybového aparátu jednostranou statickou zát잾í.

  • léčbu a nápravu svalové nerovnováhy, hrudní kyfóza, zvětšená krční a bederní hyperlordóza, idiopatická skolióza...


Metoda pracuje s celým pohybovým aparátem, jedná se o ucelený program a celotělové cvičení. Podstatou je spirální stabilizace páteře pro pohyb, existence svalových řetězců a jejich funkce při stabilizaci.

Svalovu nerovnováhu chápeme jako poruchu spirální stabilizace a během cvičení usilujeme o její obnovu.

Výuka probíhá v rámci kurzů společně děti i rodiče. Účast rodičů je přínosem. Rodiče cvičí společně s dětmi. Ucítí sami účinky cvičení a mohou pak lépe dohlédnout na správné provedení cviků u svých dětí, zároveň se naučí dopomoc pro cvičení.

Leták na Kurz rodiče a děti SM-systém (.pdf)

Online přihláška
 

Facebook Page
Pohyb a Zdraví 2011 © | Admin | Webdesign: iWirel Studio